Paggena:Lo cunto de li cunte - Tomo II.djvu/11

Chesta paggena è stata leggiuta du' vote e mo è fernuta.
7
 

LA PRETA DE LO GALLO

TRATTENEMIENTO I.

De la Jornata IV.


M Ineco Aniello, pe bertù de na Preta trovata ’n capo a no Gallo, deventa giovene e rricco: ma essennole truffata da duje Nigromante, torna Viecchio, e pezzente; e cercanno pe lo munno, a lo Regno de li surece ha nova de l’aniello, ed ajutato da duje surece, la recupera, torna a lo stato de primmo, e se venneca de li mariuole.

Non sempre ride la mogliere de lo latro. Chi tramma fraude se tesse roine; non c’è ’nganno, che non se scopra, nè ttrademiento che non venga a la luce: le mmura so spiune de li forfante; latrocinio, e pottanicio crepa la terra, e dicelo: comme ve farraggio sentire, si starrite co l’arecchie a la Casa.


E Ra na vota a la Cettà de Grotta negra, no cierto Mineco Aniello, cossì ’ndesditta de la desgrazia, che tutto lo stabele, e lo mobele sujo sotto sopra, era no Gallo patano, che se l’aveva cresciuto a mmollechelle. Ma trovatose na matina allancato da l’appetito, perchè la famme caccia lo lupo da lo vosco, facette penziero de pigliarenne li piccole: e portato a lo mercato, trovaje duje Varvajanne Nigromante, co li quale venuto a li patte, e liberatelo pe mmeza patacca, le decettero, che l’avesse