Paggena:Lo cunto de li cunte - Tomo II.djvu/21

Chesta paggena è stata leggiuta.
17
Jornata IV.

sa fece li figlie cecate: chi cammina adaso, fa bona iornata.

Fuite le ccostiune, e le verrille, non mettenno lo pede ad ogne preta: ca chi sauta troppo pale, se nne ’mpizza quarcuno da dereto; cavallo caucetaro, cchiù nne leva ca nne dace; chi de graffio fere, de cortellaccio more: tanto và la langella a lo puzzo, pe nfi che nce lassa la maneca; la Forca è fatta pe lo sbentorato.

Non ve facite ’nfomare da la soperbia, ’nce vole autro che mmesale janco a tavola. Vasciate, ed acconciate; maje fu bona la casa, che fece fummo: lo buono Archemista passa lo destillato pe cennere, azzò non piglie de fummo, e l’ommo da bene deve passare pe la mammoria, c’ha da tornare cennere, li penziere superbe, pe non restare affommecato da la presonzione.

Non ve pigliaje lo penziero de lo Russo, chi se ’mpaccia resta ’mpacciato, è ccosa da Ciantiello ire mettenno l’assisa a le ccetrole, e lo ssale a le ppignate.

No ve ntricate co Ssegnure, e ghiate cchiù ppriesto a tirare la sciaveca, ch’a servire ’n corte. Ammore de Signure, vino de fiasco la mattina è buono, la sera è gguasto, da li quale non puoje autro avere, che bone parole, e mela fracete; dove te resceno li servizie sterele, li designe fracete, le speranze sesete, sude senza compassione, curre senza repuoso, duorme senza quiete, cache senza cannela, e mmagne senza sapore.

Guardateve da ricco ’mpezzentuto, da villano resagliuto, da pezzente desperato, da servetore ’mmeziato, da Prencepe ’gnorante, da